Jelképes ára van Sárváron egyes gyermekbelépőknek. Mindössze 7 forintért mehetnek a kicsinyek úszni, ha szüleik többet foglalkoznak velük. Fürdőbelépővel jutalmazzák családokat akkor is, ha Picasso kiállításra visszük a gyerekeket egy balatonfüredi múzeumba, de akkor is jár a pénztárcát kímélő jutalom, ha otthon többet játszunk velük. 

Kutatások szerint:naponta mindössze 7 percet beszélgetnek a szülők gyermekeikkel. Vancsura Miklós, a Sárvár Gyógy- és Wellnessfürdő vezetője szerint:a közös utazás, a fürdőzés és a társasjátékok is növelik a család összetartóerejét. Ebben a figyelemfelhívó akcióban Sárvár egy nemzetközi társasjátékokat gyártó céggel működik együtt, amelynek statisztikái szerint:évente 30 milliárd Ft-nál is többet költünk játékokra, de sajnos készségfejlesztő játékok piaca, csak karácsony és húsvét környékén igazán aktív Magyarországon.

A katalán festő is imádta a vizet és a játékokat. Ezért került be a magyar kampányba.

Németországban és Ausztriában jóval több készségfejlesztő társasjátékot vásárolnak a családok, mint Magyarországon. Nálunk leginkább karácsonykor és húsvétkor vesznek a szülők nagyobb értékű ajándékot 3–14 éves gyermekeiknek. Éves forgalomban mindez több mint 30 milliárd forintot tesz ki. Ehhez jön még hozzá a videojátékok piaca, amely becslések szerint, 13–15 milliárd forint körül mozog évente. Novemberben és decemberben a magyar játékkereskedők akkora forgalmat bonyolítottak le, mint az azt megelőző tíz hónap teljes bevétele. Ausztriában és Németországban nincs ilyen mérvű kilengés a játékvásárlásban, noha az említett országokban is nőtt a forgalom karácsony tájékán.

Nálunk sajnos leginkább ilyenkor vásárolnak, a család minden tagját megmozgató társasjátékokat is. Holott az ilyen játékokra egész évben szükség van. Sokat segítenek ezek a család tartalmas szabadidős tevékenységeinek kialakításában. Mindez nem véletlen. Osztrák és német pszichológusok tapasztalatait is figyelembe veszik akkor, amikor egy társasjátékot dolgoznak ki a gyerekek számára. A mai modern játékok, többnyire mind segítik a logikai gondolkodás, a koncentráció fejlesztését, a társas érintkezés szabályainak megtanulását. Sok esetben az otthoni játék, segíti az iskolaéretté válás folyamatát is. A nagyobbak komoly tudományos ismeretekre is szert tehetnek a társasjátékok feladatainak megoldása által, legyen szó akár a botanikáról, az elektromosságról vagy az emberi testről. Mindemellett a családi kohéziót is erősíti ez a fajta szabadidős tevékenység, ezért is fontos lenne, hogy többet játszunk gyermekeinkkel – állítja Mag. Dieter Strehl, az osztrák tulajdonú Piatnik Budapest Kft. ügyvezetője.

A társasjáték mellett a közös kirándulás, az utazás, a fürdőzés, a kalandparkban való játék, mind-mind segítheti a közös idő tartalmas eltöltését. A sárvári fürdő ezért együttműködik a játékgyártóval és a Magyarországon forgalomba kerülő egyes társasjátékaihoz egy-egy fürdőbelépőt is csomagolnak. Ezeket több webáruházban vehetik meg magyar családok. A speciális fürdőbelépők tulajdonosai 7 forintért mehetnek be a gyermekbarát fürdőbe. A 7 forintos jegyekből 10 ezer darabot gyártottak. – tájékoztatott Vancsura Miklós, a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő igazgatója.

Mint mondta: a jövőben nem csak a társasjátékgyártóval szeretnének együttműködni, múzeumokat is bevonnak a kampányba. Várhatóan a márciusban kezdődő, balatonfüredi Picasso kiállítás vendégei is kapnak majd a 7 forintos gyerekjegyből. Így a szülőket arra is ösztönzik majd, hogy a fürdőkultúra mellett, a képzőművészeteket is ismertessék meg a kicsinyekkel.