Ki az az elvetemült, aki egy játszótér közepére behajt egy terepjáróval? Ki meri a fürdőgatyára vetkőzött nyaralókat arról faggatni, miből vették autójukat?  Ki az, aki 11 milliós autójára Ady Endre és József Attila verseit pingálja? Hovatovább ki az a kitartó angyal, aki azt gondolja, hogy sütemények eladásából segíteni lehet olyan fiatalokon, akiknek nincs pénzük jogosítványra, de a munkába álláshoz szükségük volna rá?

A kérdésekre a választ, azok az újságcikkek adják meg, amelyek az elmúlt nyolc hónapban jelentek meg a Nemzeti Sütibank – elnevezésű karitatív akcióról. Elsőként akkor olvashattunk az eseményről, amikor a Mikulásgyár mellett felállították első bankfiókjukat és ott fatörzsszeletet árultak. A bevételből pedig tűzifát vettek rászorulóknak. A maradék pénzt pedig arra szánták, hogy elkezdjenek egy olyan gyűjtést, amelynek végén néhány gyerek jogosítványt kap majd ajándékba.

A Mikulásgyár melletti standról készült fotókon fel-fel bukkan egy Suzuki SX4, amely a havas útviszonyok között nagy segítség volt a szállításban. A sajtóban azonban januártól már egy másik terepjáró fotói szerepelnek. Egy Ford Kuga került az újságok címoldalára.

A Sütibank autója több autós szaklaba is bekerült

A járműről elsőként akkor tesznek említést, amikor a Citibankkal közösen kampányolt a Sütibank. Néhány hét múlva már az RTL-Klub híradójában láthatjuk az autót. Ady Endre és József Attila verseivel kidekorálva. Az autó megjelenése átlépi az újságírók ingerküszöbét is, és legalább ötven cikk jelenik meg arról, hogy Sütibank a stresszes sofőröket azzal próbálja nyugtatni, hogy a művészetet ki viszi az utcára. Kutatások szerint, ez ugyanis csökkenti a vérnyomást.

Az új Fordot ügyesen csempészték be a játszóterekre is. A marketingszaklapok is elismerően tudósítottak arról a kampányról, ahol a családok nyaralási, utazási szokásainak biztonságosabbá tételére fókuszáltak. Nyáron a Sütibank lecserélte autóját egy Mondeora! Ezzel a járművel a fürdőnadrágra vetkőzött nyaralókat „zaklatták”. A kampány olyan sikeres volt, hogy több napig volt a hír24.hu címoldalán.

A Fordo új modeljét  ügyesen becsempészték játszóterekre is

Utoljára egy szüreten volt látható az autó, szeptember végén  azonban a Sütibank eltűnt a média látóteréből. A szervezők most azon dolgoznak, hogy megtalálják a Mikulás autóját. Ezzel az autóval továbbra is szállítanak édességeket az ország eldugott településeire. Besegítenek majd abba is, hogy a Mikulásgyárból és más karitatív akciók helyszínéről a kisebb ajándékok eljussanak majd oda, ahova kell.

Több lap címoldalon tudósított a Sütibank új autójáról

Minden bizonnyal az autó ismét látható lesz az újságok címoldalán. Ma azonban még nem tudni, milyen is lesz az új bankautó. Érdemes tehát nézegetni az autós portálokat, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ismét felbukkan majd ott is a kocsi.

A Mikulás és a Sütibank szerethető autót keres

A nagy kérdés azonban az, hogy mire cseréli le azt a Fordot a Mikulás, amit  korábban használt. Sok minden azonban már biztos, alcsony fogyasztásúnak kell lennie, jól kell tűrnie a magyar útviszonyokat. Ráadásul szerethetőnek kell lennie! Olyannak, ami felketi az újságírók érdeklődését is, hogy aztán szép cikkeket írjanak az autót vásárolni szándékozók nagy örömére. Mert valjuk be őszintén, sokan nem azért vásárolnak meg egy kocsit, mert az újságírók ódákat zengenek a lőerőkrő az új technikai vívmányokról. Sokan emócionális okok miatt vesznek új kocsit. Mondjuk mert, tetszk a színe, a formája, vagy mert már gyerekkorában is ilyet akart. Vagy esetleg azért, mert valami híres ember is hasonló kocsit vezetett.  Korábban mindenki irigyelte James Bond Aston Martinját vagy Simon Templar Volvoját. Ebbe a sorba beleillik a Mikulás is! Ha rénszarvasokkal mi nem is járhatunk, de olyan kocsink bármikor vásárolhatunk, amivel Ő jár Budapest utcáin!