Reggelenként a Belváros összes csomagja egyetlen teherautóval érkezik újraelosztó központjukba, ahonnan már ezekkel az eszközökkel kézbesítenek. Délután ide gyűjtik össze a felvett küldeményeket is. A szállításhoz 50-100 kilót hordozó gyors teherkerékpárokat, és 100-250 kilóval ingázó elektromos rásegítésű tricikliket használnak. A teljes körű szolgáltatáshoz nagyobb kapacitású jármű is szükséges. Erre a feladatra az ország első tisztán elektromos hajtású csomagszállító furgonját állították szolgálatba, melynek 130 kilométeres hatósugara bőségesen elegendő számukra.

A Hajtás Pajtás már 2010 óta szállít teherkerékpárokkal, eddig csak saját, azonnali kézbesítést végző autóikat kiváltva. 2014-ben elektromos rásegítéssel látták el a bicikliket, hogy a budai hegyekre is feljuthassanak. A másnapi kézbesítésű csomagszállításra azt követően vállalkoztak, hogy a több országot összefogó Cyclelogistics projekt tagjaként közelről is tanulmányozhatták angol, olasz és spanyol cégek működését. A Hajtás Pajtás szerint a belvárosi feladók sokkal szívesebben bízzák küldeményeiket szmogmentes szolgáltatóra, sőt vannak olyan városok, ahol már a közlekedési hivatalok kényszerítik ki az alternatív szállítási módokat. A működő és látható példák nyomán a feltűnő teherbiciklik gyorsan terjednek. Az első nap tapasztalatai is ezt támasztották alá. A feladók sokszor maguk is meg akarják nézni a teherbicikliket, az utcán pedig rendszeresen kérdésekkel várják őket a járókelők, miközben ők sietnének a következő címre.