Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ne dobja ki a karácsonyfát!

Mielőtt lebontjuk otthon a fenyőfát, érdemes átvizsgálni, van e valami a szaloncukor papírjában. Ha találunk benne valamit, lehet hogy ingyenesen téli átvizsgálásra vihetjük autónkat, majd valamelyik vidéki fürdőbe is elutazhatunk. A kampány szervezői szerint: sokan lecserélik a nyári gumit, de egyéb dolgot nem tesznek, azért, hogy biztosan célba is érjenek. Pedig kellő odafigyeléssel, nemcsak a baleseteket, de a bírságokat, műszaki meghibásodások okozta kényszerpihenőt is elkerülhetjük. Az autók téli átvizsgálásának rendszerét rendőrségi ajánlások alapján dolgozták ki.

A karítatív akciókat csak a télre jól felkészített autók segíthették


2010 januárja óta már nemcsak jótanács, hanem egyszersmind jogszabályi szinten rögzített kötelező teendő is, hiszen a KRESZ azóta kimondja: "A jármű vezetője, mielőtt a járművel a telephelyről (így különösen a garázsból) elindul, köteles a kormányberendezés, a fékberendezés, a gumiabroncsok, valamint a kötelezően előírt világító- és fényjelző berendezések állapotát (működését), továbbá a hatósági jelzés(ek) [rendszámtábla(ák)] meglétét, állapotát - az adott körülmények között indokolt módon - ellenőrizni." -írja a jogszabály. Erről sokan megfeledkeznek, vagy nem értenek ezek ellenőrzéséhez, ezért érdemes a járműveket szervizekben rendszeresen átvizsgáltatni. - olvasható a több független és Suzuki szalont is magába tömörítő kampány közleménye.


Ha rendben az autó, akkor a szaloncukor papírját fürdőzésre is beválthatjuk. Mint az a Sütibank elnevezésű akció szervezői elmondták, 100.000 fürdőjegyet rejtettek el a szaloncukrok papírjában. Közöttük Bükkszékfürdő, Debrecen, Orosháza, Sárvár,Szeged, Tiszaújváros, a kerekdombi, a kisújszállási és a karcagi, makói fürdő is. Az akcióhoz csatlakozott fürdők azt remélik, hogy ennek a mennyiségnek legalább a 10 százalékát valóban be is váltják.

Jótékonysági csomagok érkeztek:a Foxrent, néhány Suzuki szalon, a Hyundai, Ford is támogatták az akciót

A Sütibank elnevezésű figyelemfelhívó akciónak nem ez az egyetlen kampánya volt idén karácsonykor. A Foxrent autókölcsönző segítségével egy Picasso kiállítást is reklámoztak turisták körében. Az autóra a katalán művész által festett Mikulás képe került fel. A Sütibank együttműködött a Hyundai és a Ford magyarországi vezérképviseleteivel is, amelyek különböző karitatív és figyelemfelhívó munkákban segítettek.

0 Tovább

A papok isszák a legtöbbet

A kaliforniai Wine Institute adatai szerint a Vatikánban a legnagyobb az egy főre jutó borfogyasztás a világon. Itt közel 75 liter bort fogyasztanak el évente. Mindez majdnem 100 üvegnek felel meg. A Vatikán mellett, más kisországokban is, Luxemburgban és Andorraban is kiugró az eredmény. Az elemzők ezt azzal magyarázzák, hogy ezekben az országokban viszonylag magas az átlagos életkor és kevés a gyerek. (A Vitikánban egyáltalán nem laknak kiskorúak.)


60 litert is megihat a magyar?

Más kisebb országokban, mint például Magyarországon is vannak kutatások, amelyek borivási szokásainkat vizsgálják: Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának elemzése például korábban kimutatta, hogy a magyar férfiak is bele tudnak húzni a borivásba. Sokan 60 liter bort is megisznak egy évben. A legtöbben (53%) havonta néhány (1-3) alkalommal isznak csak bort, a borfogyasztók negyede heti rendszerességgel, míg egy kisebb csoportjuk (13%) naponta fogyasztja. A borfogyasztók többsége viszonylag kis mennyiséget iszik havonta, több mint fele (54%) egy litert vagy kevesebbet fogyaszt. Egy kisebb részük (10%) fogyaszt 5 liter fölött havonta. Ők azok, akik éves szinten 60 litert isznak meg.

A nők döntik el, hogy mit iszunk otthon?

A bor mennyisége mellett, egyre fontosabb szerepet tölt be a minőség kérdése is magyaroknál. A Varga Pincészet tavalyi, fogyasztási szokásainkat elemző tanulmánya szerint, ma már a nők is beleszólhatnak, hogy milyen bort iszik a család. A magyar háztartások 38 százalékában már tavaly is a nők döntötték el, hogy milyen bor kerül például a karácsonyi asztalra. A Varga Pincészet szerint: 10-15 évvel ezelőtt a palackos borfogyasztás jobban kötődött az ünnepekhez, mint napjainkban, akkoriban akár kétszeresen is meghaladta a december egy átlagos hónap forgalmát. Mára azonban a borfogyasztás egyre inkább a mindennapi élet részévé vált. Az utóbbi években körülbelül 20 százalékkal haladja meg az ünnepi időszaki értékesítés egy átlagos hónap forgalmát.


A férfiak is beleszólnak, ha szakszerűség is fontos!

A borivó magyarok 60 százaléka már tavaly is fehér és rozé borral ünnepelte a karácsonyt, ez derült ki a közel 1.300 fős mintán végzett internetes felméréséből. A legtöbben friss illatos fehér bort választottak, ezt követték a rozé és csak harmadikok a klasszikus fehérborok kedvelői. A felmérésben válaszadók fele vörösbor ivónak mondta magát, de mégis a fehér és rozé borok kerültek többségbe. A borválasztást valószínűen erősen befolyásolja, hogy a szenteste tradicionális fogásai halételek. A választás szakszerűsége inkább a férfiakat dicséri közel kétharmad részben ők és nem a bevásárlásban még mindig egy kicsit jobban jeleskedő hölgyek választották ki a borokat a karácsonyi vacsorához.

De mi van a pezsgővel?

A rendszerváltozás előtt a magyarok az elsők között voltak a pezsgőfogyasztás területén Európában. A hazai borok minőségének javulása azonban azt eredményezte, hogy egyre többen preferálják a borokat. Európában már nagy divatja van a gyöngyözőboroknak, amellyel sokan a pezsgőt helyettesítik a hétköznapokon, az ünnepi asztal mellett azonban a többség még mindig pezsgőt bont. Magyarországon most kezdik felfedezni a fogyasztók ezt a fajta terméket, amely a pezsgők rovására szoríthat magának helyet a piacon. 

Idén már pezsgőfogyasztást népszerűsítő kampányt is indított a Magyar Turizmus Zrt. Ennek célja az volt, hogy ne csak az év végi ünnepek idején vásároljanak az emberek pezsgőt, hanem az év többi részében is. A statisztikák azt mutatják, hogy a karácsonyt és a szilvesztert leszámítva többnyire csak családi ünnepek alkalmából vásárolnak pezsgőt. Az éves pezsgőfogyasztás 80 százaléka Magyarországon az év két napján december 24-én, illetve 31-én történik.

0 Tovább

1000 Ft egy tea?! - Jó ügyet szolgál az adventi vásár

Második alkalommal rendezik meg az Advent Budapesten téli fesztivált a Deák tér melletti Városháza parkban. A főváros legszebb és legcsaládiasabb adventi rendezvényét 2014. november 28-tól látogathatják a vendégek. A színes programok mellett, már tavaly is megszervezték itt azt a jótékonysági  akciót, amelyből tűzifát vettek rászorulók számára. Idén is itt lesz a Sütigyár! Ennek legnagyobb slágere, a fatörzsszelet, amelyből tűzifát vásárolnak rászorulók részére. Nem is gondolnánk, hány embernek van szüksége tűzifára! Évente háromszáz körülire tehető azok száma, akik megfagynak saját otthonukban!

A vásár mellett, a Mikulásgyárban is kinyitja kapuit a Sütigyár 

A figyelemfelhívó akció idén piacra dobja az ország legdrágább teáját. Egy csésze meleg ital 1000 Ft-ért kapható. Igaz, adnak hozzá egy Mikulásgyár CD-t és egy muffint is. A bevételből egy Picasso kiállításra viszik a gyerekeket, Balatonfüredre.

Picasso így képzelte el a Mikulást

A Sütigyár egyébként Balatonfüreden is nyit fiókot. A nagyon impozáns Vaszary Villában. Itt ugyan a tea nem kerül majd 1000 Ft-ba, de akárki nem ihat majd teát. A gyerekeknek le kell rajzolniuk a Mikulást. Ugyanúgy, ahogy azt Picasso tette. Az ifjú titánok a majdnem Picasso képeikért cserébe, süteményt és teát kapnak.

1000 Ft lesz egy tea! Igaz jó ügyet szolgál!

A koncepció egyfajta (elő)kampánya annak az eseménysorozatnak, amelynek csúcspontja a Vaszary Villában látható Picasso kiállítás lesz 2015-ben. Ezzel az akcióval a gyerekeknek szeretnénk kedvet csinálni ahhoz, hogy közelebb kerüljenek a művészetekhez, később pedig ők maguk is műértő, a vizuális kulturális események iránt érdeklődő felnőttek legyenek. Ennek a tervnek a megvalósításához Pablo Picassot és a Mikulást hívjuk segítségül. Mint ismert: a művész maga is megrajzolta a Mikulást. 1953-ban készült műve ma is népszerű oktatási anyag a francia iskolákban. Amerikai pszichológusok szerint: a december 6. Mikulás napja,  kiváló alkalom arra, hogy  a gyermekek emberábrázolással kapcsolatos képességeit fejlesszük. Éppen ezért e kampány keretén belül minden füredi kisiskolást és óvodást is arra kérnek, hogy jöjjön el szüleikkel a Vaszary Villába és rajzolják le a Mikulást úgy, ahogy azt Ők elképzelik.  Természetesen a budapesti gyerekek is leadhatják majd képeiket, ha a Deák tér közelében lévő adventi vásárban megnyílik a Sütigyár!

 

0 Tovább

Fürdőjegyet minden karácsonyfára (2. rész)


Megkezdődött az a kampány, amelyhez szinte minden CBA és Real üzlet, valamint  mintegy száz független kisbolt is csatlakozott.  Ezekben a boltokban  kapható az a  speciális szaloncukor, amellyel az egészségesebb életmódra, a sportolásra, az utazás, pihenés fontosságára szeretnék felhívni a figyelmet. A szaloncukor papirjában 300.000 darab fürdőjegyet rejtettek el.

Ez a Hyundai is segiti majd a Mikulás munkáját

A boltok mellett, egy Ford Tarnsit, egy Hyundai i30 és a FOX Rent járműkölcsönzőtől kapott elektromos autóval is szállitanak majd  szaloncukrokat olyan településekre, amelyek nem rendelkeznek még egy kisbolttal sem. A karácsonyfákra csempászett fürdőjegyekkel azt szeretnék elérni a szervezők, hogy a 2015-ös évben könnyebben tudják újévi fogadalmaikat betartani a kisebb településeken lakók is.

Kutatások szerint: az újévi fogadalmak háromnegyede már az első próbálkozás után kudarcba fullad. Az összefogásban résztvevő magyar cégek, most erre  szeretnének rácáfolni! A szaloncukorba rejtett kedvezményekkel azt szeretnénk segíteni, hogy  magyarok olcsóbban valósíthassák meg 2015-ös újrakezdési  terveiket. Az összefogásnak köszönhetően  300.000 nyereményt rejtettek a szaloncukor papírjába. Ezekkel kedvezményes áron mehetnek a magyarok fürdőbe, esetleg wellness-kúrára! Ezen kívül még számos kedvezmény található a www.orszagossutibank.hu honlapon. Így például a csatlakozott autószervizek segitségével, olcsóbban készíthetik fel autójukat a téli hidegre is, hogy januárban valóban bárki el tudjon indulni a kiválasztott fürdőbe, szállodába.

A kövér angyalkákkal diszitett szaloncukor rejti a a weellness- és fürdőjegyeket

A Glória-Sütibank elnevezésű cukrok  beváltóhelyének listája folyamatosan bővül, éppen ezért érdemes lesz többször is ellátogatni erre az oldalra.-közölte Éskovács Péter a kampány egyik kitalálója. Mint mondta: A Sütibank jótékonysági koncepció alapötletét tavaly dolgozták ki. 2013.-decemberben a Mikulásgyár mellett állították fel első fiókjukat és az ott árusított fatörzsszeletből tüzifát vettek rászorulóknak. Ennek a kampánynak a legnagyobb támogatója a Rama margarin és a Citibank volt.




0 Tovább

Tankok tetején boroztak a Balatonnál

Október 23. körül sokan hagyják el Budapestet, a csendesebb ünneplés, pihenés érdekében. Zamárdiban egy tankon terítettek  meg, hogy felhívják a figyelmet arra, a Balaton közel 200 vendéglátóegysége nyitva lesz az ünnepek alatt. Ők azok, akik szeretnék meghosszabbítani a balatoni szezont. Pontosabban nem is szezont akarnak hosszabítani. A szervezők erről beszéltek a tankok árnyékában.

 

Hoffmann Henrik,  a szövetség elnöke szerint: nem lehet a szezont meghosszabítani


A nyugalomra vágyó kirándulókat csábítaná október 22.- és november 2. között a Balatonhoz az egyik turisztikai szövetség. Az Ősszel is Balaton! akcióhoz 170 szállásadó és 93 étterem, borospince csatlakozott. Fekete Tamás, a Balatoni Regionális TDM Szövetség alelnöke szerint: potenciálisan százezrekre tehető azok száma, akik szívesen jönnének a Balatonra hidegebb évszakokban is, ám ehhez az is kell, hogy legyenek jó őszi programok.

 

 Fekete Tamás alelnök (jobbra) szerint, új hívószavak kellenek 

Sokáig a turisztikai szakemberek abban gondolkodtak, hogy meghosszabbítsák a nyári szezont. De szerencsére mára vannak olyan törekvések is, amelyek nem ezt az irány követik. Mi például azt gondoljuk, nyáron, nyári programokat kell ajánlani, ősszel pedig, ennek az évszaknak megfelelőt. Első hangzásra ez evidenciának tűnik, de sokáig a hazai turisztikai szakemberek jelentős része, télen-nyáron ugyanazokat a hívószavakat használta. Ma már sokkal szofisztikáltabbak lettek a balatoni üzenetek.- állítja Hoffmann Henrik, a szervezet elnöke.

 

Gutman László szerint: sok borász már nyitott az új turisztikai megoldások felé

Idén októberben is a tóhoz próbálják csalogatni a vendégeket. Az őszi szezont a gasztronómia és a borkultúra bemutatásával színesítik. 16 pincészetben például ingyen is ihatnak a látogatók, ha letöltik a www.nyitottbalaton.hu oldalról a borkóstolókra jogosító jegyeket. Fekete Tamás szerint: Sokan azért nem mennek el ilyen túrára, mert egy valaki mindig kimarad a mulatságból. Most azonban a kampány ideje alatt, sok helyen lovaskocsival, kisbusszal, vagy hajóval szállítják azokat, akik leteszik autójukat és gyalogosan indulnak felfedezni egy-egy régió pincéit. Ennek az egyszerű ötletnek köszönhetően a sofőrök is ihatnak majd. A baráti társaságoknak nem kell aggódni azon, ki az, aki hazaviszi őket a harmadik, negyedik pince bevétele után.

 

Közel 200 vendéglátóegység közösen inditott harcot az őszi szezon megteremtéséért

A borturisták mellett, a családi programokra vágyóknak is több eseményt szerveznek. Szigligeten tartják például a Süllőfesztivált, Balatonszárszón a Csokoládéfesztivált, Keszthelyen pedig Balatonhoz kötődő természetfilmeket nézhetünk meg a Balatoni Múzeumban. Biztos vagyok abban is, hogy Siófokon is sokan lesznek, hisz ott Kálmán Imre emléknapokat szerveznek. A rendezvénysorozatban operett-előadás, zenés beszélgetések, gasztronómiai különlegességek és kiállítás várja az érdeklődőket. A zeneszerző leghíresebb dalait közkedvelt előadóművészek tolmácsolják a közönségnek. Összesen 220 program közül válogathatnak az érdeklődők.

 

A szezon után: kinyitni vagy nem kinyitni. Ez az örök kérdés a vállalkozók körében

Fekete szerint: nem nehéz meggyőzni a pincék, vendéglők tulajdonosait, hogy tartsanak nyitva a „holt”szezonban is. Bár az is igaz, hogy a legtöbb vállalkozó azt gondolja, ha majd lesz vendég, akkor kinyit, a vendég viszont akkor jön, ha biztosan talál nyitva olyan helyet, ahová szívesen beül a családjával, vagy a barátaival. Örök probléma ez. De szerencsére egyre több az olyan vállalkozó, aki felismerte ezt és legalább egy-egy kampány erejéig nyitva áll a turisták előtt az őszi és a tavaszi szezonban is. –mondta a turisztikai szakértő.

 

A nyitott Balatonnak köszönhetően színesebb lett az őszi kínálat a régióban

A www.nyitottbalaton.hu oldalon számos pincelátogatást ajánlanak a szervezők. Fekete Tamás szerint „Nehéz egyetlen pincét is kiemelni, hisz annyi jó hely lesz nyitva a program keretén belül. „Ha turista lennék, azért biztos, hogy benéznék Lovasra, ahol az egyik pincészetben állandóan Mozartot hallgattatnak a borokkal, hogy még ízletesebbek legyenek. Aki a klasszikusabb miliőt szereti, annak feltétlenül el kell mennie Gyenesdiásra, ahol kinyitják a Kárpát-medence egyik legrégebbi pincéjét. Ennek mestergerendáján 1644-es építési évszám olvasható. De, ha már arra jár a turista, érdemes a szomszédban Balatongyörökre is ellátogatnia, ahol a nyitott pincék mellett, szellemidézéseket is szerveznek. A déli part is bővelkedik nagyszerű borászatokban. Közülük jó szívvel ajánlanám a Kötcsei bortúrát, ahol 4 fantasztikus borpince várja egymás szomszédságában a látogatókat, valamint a Rádpuszta egyik pincéjét, amely mind a 22 hazai borrégió jobbnál jobb borait és az összes eredetvédett pálinkát kínálja egy helyen kóstolásra.

0 Tovább

AZ ÉDES ÉLET HÍREI

blogavatar

Kérded te: Miért szép az élet? Szerintem azért, amilyennek te véled. Mert az élet szép, de nem fogja fel ész. Miért nem? Itt van a válasz; semmi vész.(Szénási Tamás)

Utolsó kommentek