Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Melyik autót vezeti majd a Mikulás?

Ki az az elvetemült, aki egy játszótér közepére behajt egy terepjáróval? Ki meri a fürdőgatyára vetkőzött nyaralókat arról faggatni, miből vették autójukat?  Ki az, aki 11 milliós autójára Ady Endre és József Attila verseit pingálja? Hovatovább ki az a kitartó angyal, aki azt gondolja, hogy sütemények eladásából segíteni lehet olyan fiatalokon, akiknek nincs pénzük jogosítványra, de a munkába álláshoz szükségük volna rá?

A kérdésekre a választ, azok az újságcikkek adják meg, amelyek az elmúlt nyolc hónapban jelentek meg a Nemzeti Sütibank – elnevezésű karitatív akcióról. Elsőként akkor olvashattunk az eseményről, amikor a Mikulásgyár mellett felállították első bankfiókjukat és ott fatörzsszeletet árultak. A bevételből pedig tűzifát vettek rászorulóknak. A maradék pénzt pedig arra szánták, hogy elkezdjenek egy olyan gyűjtést, amelynek végén néhány gyerek jogosítványt kap majd ajándékba.

A Mikulásgyár melletti standról készült fotókon fel-fel bukkan egy Suzuki SX4, amely a havas útviszonyok között nagy segítség volt a szállításban. A sajtóban azonban januártól már egy másik terepjáró fotói szerepelnek. Egy Ford Kuga került az újságok címoldalára.

A Sütibank autója több autós szaklaba is bekerült

A járműről elsőként akkor tesznek említést, amikor a Citibankkal közösen kampányolt a Sütibank. Néhány hét múlva már az RTL-Klub híradójában láthatjuk az autót. Ady Endre és József Attila verseivel kidekorálva. Az autó megjelenése átlépi az újságírók ingerküszöbét is, és legalább ötven cikk jelenik meg arról, hogy Sütibank a stresszes sofőröket azzal próbálja nyugtatni, hogy a művészetet ki viszi az utcára. Kutatások szerint, ez ugyanis csökkenti a vérnyomást.

Az új Fordot ügyesen csempészték be a játszóterekre is. A marketingszaklapok is elismerően tudósítottak arról a kampányról, ahol a családok nyaralási, utazási szokásainak biztonságosabbá tételére fókuszáltak. Nyáron a Sütibank lecserélte autóját egy Mondeora! Ezzel a járművel a fürdőnadrágra vetkőzött nyaralókat „zaklatták”. A kampány olyan sikeres volt, hogy több napig volt a hír24.hu címoldalán.

A Fordo új modeljét  ügyesen becsempészték játszóterekre is

Utoljára egy szüreten volt látható az autó, szeptember végén  azonban a Sütibank eltűnt a média látóteréből. A szervezők most azon dolgoznak, hogy megtalálják a Mikulás autóját. Ezzel az autóval továbbra is szállítanak édességeket az ország eldugott településeire. Besegítenek majd abba is, hogy a Mikulásgyárból és más karitatív akciók helyszínéről a kisebb ajándékok eljussanak majd oda, ahova kell.

Több lap címoldalon tudósított a Sütibank új autójáról

Minden bizonnyal az autó ismét látható lesz az újságok címoldalán. Ma azonban még nem tudni, milyen is lesz az új bankautó. Érdemes tehát nézegetni az autós portálokat, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ismét felbukkan majd ott is a kocsi.

A Mikulás és a Sütibank szerethető autót keres

A nagy kérdés azonban az, hogy mire cseréli le azt a Fordot a Mikulás, amit  korábban használt. Sok minden azonban már biztos, alcsony fogyasztásúnak kell lennie, jól kell tűrnie a magyar útviszonyokat. Ráadásul szerethetőnek kell lennie! Olyannak, ami felketi az újságírók érdeklődését is, hogy aztán szép cikkeket írjanak az autót vásárolni szándékozók nagy örömére. Mert valjuk be őszintén, sokan nem azért vásárolnak meg egy kocsit, mert az újságírók ódákat zengenek a lőerőkrő az új technikai vívmányokról. Sokan emócionális okok miatt vesznek új kocsit. Mondjuk mert, tetszk a színe, a formája, vagy mert már gyerekkorában is ilyet akart. Vagy esetleg azért, mert valami híres ember is hasonló kocsit vezetett.  Korábban mindenki irigyelte James Bond Aston Martinját vagy Simon Templar Volvoját. Ebbe a sorba beleillik a Mikulás is! Ha rénszarvasokkal mi nem is járhatunk, de olyan kocsink bármikor vásárolhatunk, amivel Ő jár Budapest utcáin! 

0 Tovább

Fürdőjegyet minden karácsonyfára!

Új kampányt indít a Nemzeti Sütibank elnevezésű akció, amelyet tavaly hoztak létre. Első fiókjukat a Mikulásgyár mellett, Budapesten nyitották meg. A kampányt tavaly a Ford, a Citibank támogatta. Idén az akció a magyar fürdőkultúrát állítja középpontjába. Az akció segítséget szeretne nyújtani abban, hogy a téli időszakban (január-február) is nagyobb legyen az érdeklődés a hazai gyógyfürdők iránt. Ezzel párhuzamosan pedig szeretné felhívni a  magyarok figyelmét arra, hogy a betegségek megelőzésében, kezelésben, milyen nagy szerepe lehet a hazai fürdőkultúrának.

A szaloncukor csomagolása fürdőjegyet rejt magában

Idén karácsonykor azokat fürdőket szeretnék a kampányba bevonni, amelyek minőségi szolgáltatásokat nyújtanak. A kampány keretén belül olyan helyeken fogják a belépőjegyeket értékesíteni, amelyre eddig még nem volt példa. Ennek köszönhetően közel 1400 helyen lehet majd néhány kiemelt fürdő belépőjegyével találkozni.

Az előzetes tárgyalások szerint: a CBA és a REALPONT nagyobb forgalmú üzleteiben lehet majd kapni azt a szaloncukrot, amely különböző "egyet fizet, kettőt kap" –akciós jegyeket is magában foglal majd.  Az akciós fürdőjegyeket maguk a szaloncukrok csomagolása rejti.

A Sütibank 300.000 ilyen csomagot gyárt majd. Mindez azt jelenti, hogy 300.000 karácsonyfára kerülnek  fürdőjegyek is, a szaloncukor papírjába rejtve. Az akció szervezői azt remélik, hogy az egyébként holtszezonnak számító időszakban a fürdőkbe,  az egyet fizet, kettőt kap akción belül, több ezren ellátogatnak majd.

Az előrátó marketinges már karácsonykor is 2015-re gondol

Éskovács Péter, a Sütibank sajtófőnöke elmondta azt is, hogy ezt a metodikát sok más sikeres élelmiszer(márka) használja. A Sportszelet, a Túrórudi csomagolása például gyakorta tartalmaz  nyereményeket. A Sütibank újdonsága mindössze annyi, hogy nem egyszerű nyereményeket ad a vevőknek. A bank egy társadalmilag fontos kommunikációs szerepet is felvállal. Népszerűsíteni próbálja a magyar fürdőkultúrát. Ösztönözni próbálja a vevőket arra, hogy foglalkozzanak többet egészségükkel, járjanak többet fürdőkbe!

A társadalmi szerepvállalás mellett, természetesen az is fontos, hogy a magyar fürdők egy új platformon is tudják majd értékesíteni jegyeiket. A szervező hangsúlyozta, hogy nem nyereményjátékot szerveznek, hanem olyan akciót, amelyben a páros belépők kedvezményes áron vásárolhatók meg. Ennek köszönhetően a hatályos jogszabályok betartása mellett, nem kell különböző + adónemeket kifizetniük a kampányban résztvevő fürdőknek.  

A Sütibank csak az értékes tartalmakra kívnja felhívni a figyelmet


Éskovács elmondta azt is, hogy az akcióra már több olyan fürdő lecsapott, amelynek marketingért felelős szakemberei óriási lehetőséget látnak a holtszezon kiaknázására a szaloncukor-kampány segítségével. Ugyanakkor van néhány régió, amely nincs lefedve a kampány által. Három régióból még nem jelentkezett egyetlen fürdő sem. Éppen ezért most a szervezők arra koncentrálnak, hogy e három régióban találjanak olyan fürdőket, amelyek lehetőséget látnak a karácsonyfa-marketingben rejlő lehetőségek kiaknázására.

 

0 Tovább

A francia borivók most a magyarokat irigyelhetik

Európában a magyarok ihatnak elsőként újbort az idei (bor)évben! A Csabagyöngye névre hallgató bor hetekkel előzi meg a francia és az olasz vetélytársait. Egy új rendszernek köszönhetően, a borivóknak sokkal kevesebb bosszúságuk lesz, ha például az újbor üvegeit vissza szeretnék váltani.

Szerdán, a Budai Borfesztiválon kóstolhatják meg a borivók az év első boraitt. Sokáig az olaszok és franciák kiváltsága volt, hogy elsőként világgá kürtölhették, hogy milyen is az újboruk. Ezek közül a legismertebb Beaujolais. (Ejtsd: bozsolé) Beaujolais Franciaország egyik borvidéke, Párizstól 250 kilométerre. Az innen származó új (nouveau) bor lett világhíres Beaujolais Nouveau néven. Itt komoly reklámhadjárat előzi meg a piacra kerülést. Sőt, az „ismeretterjesztésbe” még a jogszabályalkotók is beszálltak.  A franciáknál törvény írja elő, hogy az adott év mely napján éjféltől lehet ezt a fajta bort árusítani.

Az elmúlt néhány évben megváltozott a nemzetközi borpiaci helyzet.  Az egyik magyar borászat is felfedezte, hogy komoly reklámértéke lehet annak, ha újbort dob piacra, olyan reklámkörítéssel, ahogy azt a franciák csinálják évtizedek óta.

Az első cikket 2006-ból olvashatjuk a magyar újborról. Ekkor a borfesztiválról biciklis futárok vitték Európa első újborát Parlamentbe. A palackokat nyílt levélbe csomagolták, melyben az Unió bortörvény javaslatának káros hatásaira hívták fel a figyelmet.

2009.-ben a magyar sajtóban már úgy jelent meg a néhány éve még ismeretlen Csabagyöngye, mint egy igazi hungaricum, amely nem csak gyorsaságában, de minőségében is felveszi a versenyt a francia borokkal. Idén pedig a környezetvédő borivókat is megpróbálják azzal a borfesztiválra csábítani, hogy ingyen kapnak kóstolót akkor, ha  hoznak magukkal néhány üres borospalackot.

Mindez a Varga Pincészet részéről nem csak reklámfogás. Néhány hónapja bejelentették, hogy olyasmire vállalkoznak, amire egyetlen másik európai borászat sem. Minden olyan üveget visszaváltanak, amit az ő boraikkal töltöttek meg korábban. Első hallásra nem tűnik nagy dolognak mindez. De, ha azt nézzük, hogy ma gyakorta kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy elküldenek minket melegebb éghajlatra az áruházi eladók, ha vissza akarjuk váltani az üvegeinket, máris fontosabb lehet ez a kérdés sokak számára. Az évente 12 millió palack bort forgalmazó cég mostantól saját visszaváltó rendszert működtet, amellyel ismereteik szerint, egyetlen borászati cég sem rendelkezik.

Hogy bizonyítsuk, nem kis dologról van szó, azt a számadatok is mutatják: ha a pincészet palackjait egymás mellé, szorosan sorba állítanánk,  Aradig el tudnánk barikádozni az utat üvegekkel. Ha az új rendszer nem lenne, akkor ezek a palackok, akár  a szemétbe is kerülhetnének. A vevőnek pedig 130-150 Ft-al többet is ki kellene fizetnie, hiszen az üvegek árát be kellene minden bor árába építeni. A visszaválthatóságnak köszönhetően azonban ennyit spórolhat minden borivó. Ha valaki például hat-hét üveggel is megiszik, akkor a rendszernek köszönhetően, már  egy +palack bor árát is megspórolhatja! 

A környezetbarát rendszernek köszönhetően sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat! Sok boltban még akkor sem veszik vissza az üvegeket, ha bizonyítani tudjuk, hogy néhány napja ott vettük kedvenc borunkat.  Ezekről a bosszúságokról szól a HVG.hu-korábbi cikke is,  amely rávilágít arra is, hogy  Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is foglalkozik az üvegek problémájával, de ma még nincs megnyugtató, egységes válasz arra, hogyan lehetne a vásárlókat megkímélni a bosszúságoktól, ha üres üvegeiket szeretnék visszavinni a boltba.

0 Tovább

700,000 ember nem tévedhet

Az évente 700.000 vendéget fogadó Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő közleménye szerint:az év első hét hónapjában 12.000 fürdőjeggyel többet adtak el mint a tavalyi év hasonló időszakában. A pozitív eredményt az ország negyedik legnagyobb bevételű fürdőkomplexuma annak tulajdonítja, hogy a magyarokat a szeszélyes időjárás nem tántorítja el a pihenéstől. Statisztikák szerint: az átlag magyar átlagosan 3-5 napot nyaral. Augusztus 20.-tól azonban csökken a fürdők látogatottsága, a családok ugyanis megkezdik a felkészülést a szeptemberi iskolakezdésre.

 A tavalyi évben több mint 1.7 milliárd forint árbevételű fürdő közleménye szerint: közeleg a nyári turisztikai szezon vége, a hazai fürdők azonban csak augusztus 20. után érzik ennek hatását. Várhatóan napról, napra egyre kevesebben lesznek a nyaralóhelyeken, hiszen szeptemberben kezdődik az iskola. A turisztikai számadatok azt mutatják, hogy augusztus 20. után, már gyerekekkel nem igazán indulnak hosszabb pihenésre a magyarok. A fürdő szerint: az idei nyár hektikus időjárása kimondottan jót  tett a magyar fürdőturizmusnak. Az átlagosnál csapadékosabb nyár miatt, sokan a fedett fürdőkbe menekültek egy kis melegségért. Ugyanakkor a rossz időjárás mellett, az is segíti a magyar fürdők árbevételének növelését, hogy egyre többen használják ki a Széchenyi-pihenőkártya lehetőségeit.

 

Akár 100 kilométert is utazunk egy kis melegségért

 

Az elmúlt évek egyik legcsapadékosabb nyara az idei, amely sokak nyaralási szokásait változtatta meg. E szeszélyes időjárásnak a hazai fürdővárosok lehetnek nyertesei. Főként azok, amelyek a nagy tavainktól maximum 80-100 kilométerre vannak. Az eső elől ezekbe a fürdőkbe „menekült” sok a turista nyaralása idején. A fürdő közleménye szerint: a magyar utazók jól alkalmazkodtak a szeszélyes időjáráshoz, nyaralásaikat nem halasztották el, inkább áttervezték azokat.  A rosszabb időjárás esetén még a Balaton partján nyaralók közül is sokan többek között a vasi, zalai, somogyi  fürdőkbe mentek be egy kis melegségért. Eső esetén, akár 80-100 kilométert is képesek voltak a vendégek utazni, hogy pihenéssel töltsék a csapadékos napokat.

 

Vancsura Miklós, a fürdő vezetője szerint, hogy a balatoni nyaralók melyik fürdőbe menekülnek az eső elől, az a távolság mellett azon is múlik, milyen kommunikációt folytat a fürdő egész évben annak érdekében, hogy az adott településre még több turista érkezzen. Sárváron a rossz idő elől menekülők között meglepően sok a nagycsaládos volt. Mindez nem véletlen, hiszen a fürdőben a szezon elején új csúszdákat adtak át 150 millió forintos beruházással. A szakember szerint: a sikerhez az is, hozzájárul, hogy egész évben olyan eseményeket szerveznek, amelyek első hallásra meglepőnek tűnnek, de sokak számára valamiféle társadalmi kritikát fogalmaznak meg a felgyorsult élet hétköznapjaival szemben.

 

Szívesen tesszük félre a mobilunkat

 

A nyári vendégek között, meglepően sokan használták például a fürdőben kialakított kütyüktől mentes övezetet. Ide nem lehetett bevinni mobiltelefonokat, itt megpróbálták érvényesíteni azt, amit sok külföldi vendéglátóegységben a "No wifi, talk to each other" („Nincs wifi, beszélgessetek egymással!”) táblával fejeznek ki. Sokak számára szimpatikusak azok a telefonelhajító versenyek is, amelyeket a nyári szezonban minden pénteken megszerveznek. Sokak érdeklődését felkeltette az a kampány is, amelyben azokon próbáltak segíteni, akiknek nincs túl sok idejük a nyaralásra, és a vakáció ideje alatt nehezen tudják megoldani a gyermekek felügyeletét. Nekik találták ki azokat az "állásokat", amelyekre bárki beküldhette gyermekének jelentkezését. Ennek keretében fagylaltrendőr, csúszdaellenőr és kalandpark felügyelői állást hirdettek meg. A különleges munkákat 8-12 éves gyerekeknek hirdették meg. Az igazgató szerint ennek segítségével a diákok belekóstolhatnak a munka világába. Tudatosodhat bennük, hogy a közös jó érdekében érdemes tenni még akkor is, ha nem kapnak fizetést érte. Megtanulhatják, hogy az önkéntesség segít környezetünk és közösségünk jobbá tételében.

 

Jól megy a SzÉP-kártya

 

A pihenőkártyákon is a forgalom nagy része a nyári két - két és fél hónapban történik. Vancsura szerint ez a fajta fizetési eszköz kimondottan jót tesz a fürdőknek. Tavaly például 36 fürdőre kiterjedő vizsgálat kimutatta,  hogy 2013 nyarán átlagosan a fürdőszolgáltatások árbevételének 11 százalékát fizették SZÉP-kártyával. Budapesten és környékén az árbevétel 7,6 százalékát, míg az ország további fürdőinél 12,3-13,5 százalékát tette ki a SZÉP-kártyás forgalom. Vancsura  szerint ez a szám az idén növekedhet, hiszen az emberek egyre jobban ismerik a SZÉP-kártya funkcióit.

 

 

 

 

 

0 Tovább

Van, ahol már a felnőttekre vigyáznak a gyerekek

Sárváron a gyerekek is "beszólhatnak" a felnőtteknek, ha valami olyasmit csinálnak, amit egyébként már egy 8-10 éves kölyökök is evidenciának tartanak. Mindezt egy speciális nyári munka keretében tehetik meg.

Néhány hete hírdették meg azokat a nyári, gyerekeknek szóló állásokat, amelyeket nem is olyan rég még az RTL-klub hiradójában is bemutattak. A tudósítás szerint: dolgozik a helyi fürdőben UV- és fagylaltrendőr, kalandparki felügyelő és csúszda ellenőr. Ezeket az állásokat 8-12 éves gyerekek töltik be, és komoly jogosítványokkal rendelkeznek. 

 

 

 

Interjút ad az UV-rendőr. (Forrás:a fürdő Facebook-oldala)

 

A fagylaltrendőr pédául figyelmeztetheti azokat a kopaszokat, akik étellel akarnak a vízbe menni. De a csúszdaellenőrök azoknak is beolvashatnak, akik néhány sör után akarnak a meredek pályákon fejjel lefelé (!) a vízbe siklani. Legalább ennyire fontos az UV ellenőr munkája, aki udvariasan figyelmeztetheti a felelőtlen szülőket arra, hogy a tűző napon ne hagyják a gyerekeiket leégni! Ha a szép szó nem használ, az UV rendőrség használhatja (vizi) fegyverét is, amelyet az RTL-klub tudósítása szerint, naptejjel töltenek meg minden reggel.

Vancsura Miklós, a fürdő vezetője az egyik szakmai portálnak azt nyilatkozta: az ilyen állások  segítségével,  a diákok belekóstolhatnak a munka világába. Tudatosodhat bennük, hogy a közös jó érdekében érdemes tenni még akkor is, ha nem kapnak fizetést érte. Megtanulhatják, hogy az önkéntesség segít környezetünk és közösségünk jobbá tételében.

A fürdőigazgatónak teljesen igaza van. Ugyanakkor az ötlet licencét eladhatná mondjuk a MÁV-nak, a buszokat, villamosokat üzemeltető társaságoknak. Dolgozhatnának ott is a felnőttekre felügyelő gyerekek! Talán akkor szebb, tisztább, élhetőbb lenne a környezetünk is. 

0 Tovább

AZ ÉDES ÉLET HÍREI

blogavatar

Kérded te: Miért szép az élet? Szerintem azért, amilyennek te véled. Mert az élet szép, de nem fogja fel ész. Miért nem? Itt van a válasz; semmi vész.(Szénási Tamás)

Utolsó kommentek